InfoCsoport

az Infocsoport tagja

Posts Tagged: feltöltős SIM kártya


A feltöltős SIM-kártyatulajdonosok értesítést kapnak a szolgáltatóktól az azonosítással kapcsolatos teendőkről

január 21, 2017
Gazdaság No Comments


A mobilszolgáltatók külön SMS-ben értesítik majd a feltöltős SIM-kártyát használó ügyfeleket arról, mi a pontos teendőjük a 2017. június 30-ig szükséges adategyeztetéssel kapcsolatban – közölték az MTI által . Az adategyeztetésre azért van szükség, mert az idén január elsején módosultak az elektronikus hírközlésről szóló törvénynek az előrefizetős SIM-kártyás mobiltelefon szerződésekre vonatkozó szabályai, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ezeket részletező rendelete pedig január 12-én

A jogszabály szerint a szolgáltatók kötelesek ellenőrizni egyfelől az új előfizetők személyazonosságát, valamint a már meglévő feltöltőkártyás ügyfelek adatait is egyeztetniük kell a központi nyilvántartásban lévőkkel. A szolgáltatóknak az idén június 30-ig kell felülvizsgálni a meglévő előfizetői szerződésállományt: egyrészt összesíteni kell az egy kézben lévő kártyák számát, másrészt el kell végezni az előfizetőik adatainak egyeztetését és ellenőrizni kell a személyazonosításra alkalmas igazolványuk . A Telenornál az adategyeztetés pontos menetének kidolgozása még folyamatban van. A szolgáltató január első felében tájékoztató SMS-t küldött kártyás ügyfeleinek, és jelezte, hogy egyelőre nincs teendőjük a jogszabályváltozások kapcsán. Az adategyeztetés tervezett menetéről rövidesen tájékoztatják az érintett előfizetőket, illetve a www.telenor.hu/adategyeztetes oldalon is folyamatosan feltünteti a cég a tennivalókat.

A Magyar Telekom az MTI-nek adott válaszában azt hangsúlyozta: amíg nem kap értesítést az ügyfél, hogy keresse fel a szolgáltatót az adategyeztetés érdekében, addig nincsen teendője ezzel kapcsolatban. A szolgáltató januárban előzetes tájékoztatást küldött SMS-ben az érintett előfizetőknek, de a konkrét adategyeztetésről újabb értesítést fog küldeni. Az idei első adategyeztetést követően a továbbiakban évenkénti adategyeztetés történik, melynek esedékességét megelőzően szintén értesítést küld a szolgáltató két alkalommal.

A Telekom tájékoztatott arról is, hogy a jogszabály értelmében az adategyeztetés személyesen, telefonon és online is elvégezhető lesz és azokban az esetekben lesz rá szükség, amikor a szolgáltatónál nyilvántartott előfizetői adatok eltérnek a hatósági nyilvántartásban szereplő személyes adatoktól, vagy az okmányok adataival nem egyeznek.

A Vodafone pedig azt közölte az MTI-vel, hogy időben tájékoztatják majd a feltöltőkártyát használó ügyfeleket a szabályozás változása miatti teendőkről. A vállalat egyelőre arról küldött SMS-t a múlt héten, mit kell tenni a feltöltő kártyát (prepaid) használó ügyfeleknek, ha a szerződés megkötésekor megadott adataik megváltoztak.

A jogszabály azt is kikötötte, hogy egy magánszemély szolgáltatónként legfeljebb 10, míg egy cég legfeljebb 50 darab hanghívásra szolgáló feltöltőkártyával rendelkezhet. A vevőnek a feltöltőkártyás előfizetés vásárlásakor nyilatkoznia kell arról, hogy a limitet még nem érte el meglévő hangalapú feltöltőkártyáinak száma.

A Telenor és Magyar Telekom az MTI kérdésére kifejtette: a jelenleg limiten felüli darabszámú kártyával rendelkező ügyfeleknek június 30-ig kell nyilatkozniuk arról, melyik hívószámokat kívánják fenntartani. A szolgáltatók emlékeztettek, hogy amennyiben a nyilatkozattétel elmarad, vagy az ügyfelek személyazonosságának ellenőrzése sikertelen, megszűnnek az érintett feltöltőkártyás előfizetői szerződések. A törvény egyúttal tiltja a feltöltőkártyás előfizetések továbbértékesítését. A SIM-kártya ingyenes átadása harmadik személynek csak akkor lehetséges, ha arról az előfizető előzetesen tájékoztatja a szolgáltatót és megadja a használó személyazonosító igazolványa (például fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is, továbbá az ellenőrzés sikeres volt. Ha az előfizetést közeli hozzátartozó részére adja át az ügyfél, azt nem szükséges a szolgáltató részére bejelenteni.

Forrás: MTI


Feltötős SIM-kártyák adategyeztetése

január 11, 2017
Gazdaság No Comments


Július 1-jén megszűnnek azok a feltöltős SIM-kártyás mobiltelefon-szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződések, amelyekről nem nyilatkoznak az előfizetők – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendeletéből, amely szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben.

A rendelet szerint a szolgáltató köteles értesíteni az előfizetőt az évenkénti adategyeztetés, valamint a személyazonosságot igazoló ellenőrzés érdekében. A személyazonosságot igazoló ellenőrzést a szolgáltató az előfizetői szerződés megkötését megelőzően, vagy már megkötött előfizetői szerződés esetén adategyeztetés érdekében az előfizető által megadott adatok alapján végzi el. Ha a szerződő előfizető nem rendelkezik a személyazonosság igazolására alkalmas, magyar hatóság által kibocsátott okmánnyal, a szolgáltató a szerződő fél által személyesen bemutatott, Magyarországra történő beutazásra vagy magyarországi tartózkodásra jogosító okmány vagy engedély alapján végzi el az ellenőrzést. A jogszabály szerint a szolgáltató egy előfizetővel legfeljebb 10, egy üzleti előfizetővel 50 feltöltőkártyás szerződést köthet és tarthat fenn egyszerre és egy feltöltős SIM-kártya szerződés csak egy előfizetői hívószámra vonatkozhat.

A rendelet szerint a szolgáltató legalább két alkalommal köteles értesíteni az előfizetőt, hogy 2017. július 1-jén megszűnik azon feltöltős SIM-kártyás telefon-szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződése, amelyről nem nyilatkozik. Amennyiben pedig az előfizető egyáltalán nem nyilatkozik, valamennyi előre fizetett díjú mobiltelefon szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződése megszűnik 2017. július 1-jén. A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Az Országgyűlés tavaly november 22-i ülésén fogadta el az elektronikus hírközlésről szóló törvényt is módosító javaslatot a feltöltős SIM-kártyákra vonatkozó szabályok szigorításáról. Karl Károly, az NMHH hírközlésfelügyeleti főosztályvezetője korábban elmondta, körülbelül 4,8 millió előre fizetett díjú mobilszerződést tart számon a hatóság, ebből azonban nem mind mobiltelefonra vonatkozik, egy részük pedig valószínűleg alvó (inaktív) szerződés, illetve előfordulhat, hogy több szerződés van egy ügyfél nevén.

Forrás: MTI